Seriál o pravidlech přístupnosti
V průběhu následujících týdnů budeme na našem blogu vydávat seriál o pravidlech přístupnosti. Seriál článků bude určen zejména pro všechny tvůrce webových stránek, kteří chtějí hlouběji proniknout do tvorby přístupného webů.
V každém dílu seriálu budou podrobně vysvětlena znění pravidel přístupnosti tak, aby bylo jejich pochopení snažší a nedošlo k jejich dezinterpretaci. Kromě jejich výkladu se v jednotlivých dílech seriálu dozvíte i jak dodržet pravidla po technické stránce, koho nedodržení pravidel ovlivňuje a na názorných příkladech si ukážeme, jak jsou pravidla přístupnosti porušována.
Všech 33 pravidel stanovených zákonem je rozčleněno celkem do 6 kapitol, s příslušnými tématickými okruhy.
- 1. kapitola: Obsah webových stránek je dostupný a čitelný
- 2. kapitola: Práci s webovou stránkou řídí uživatel
- 3. kapitola: Informace jsou srozumitelné a přehledné
- 4. kapitola: Ovládání webu je jasné a pochopitelné
- 5. kapitola: Kód je technicky způsobilý a strukturovaný
- 6. kapitola: Prohlášení o přístupnosti webových stránek
Doufáme, že seriál o pravidlech přístupnosti přispěje ke zkvalitnění, respektive k zpřístupnění vašich webových stránek.
David Špinar | 24. 11. 2008 22:59 |
Ježišmarjá, jaktože 37? Vždyť je jich jen 33.
Jiří Knesl | 24. 11. 2008 23:34 |
Některá budou zřejmě tajná pouze pro zasvěcené. :)
Vladislav | 24. 11. 2008 23:40 |
mam divny pocit, ze je to tady vsechno pristupny i dostupny, a zaroven vizualne skaredy az se na to neda divat. Co ty dvirka sakra, s dirkou! Oslepnul jsem…
Dívák | 25. 11. 2008 01:19 |
A ten seriál to jako poběží na tn.cz? A gdo v něm hraje?
Dívák | 25. 11. 2008 01:20 |
Jdou vám špatně systémové hodiny – o hodinu napřed!
Adam Fendrych | 25. 11. 2008 10:23 |
Díky za opravu, Davide, i všem ostatním za vskutku velmi přínosné komentáře.
Fanda konzultačních „SEO“ firem | 25. 11. 2008 12:46 |
Hahaha, aby si David Špinar nerýpnul, když je možnost. Celý tenhle boj Davida u mne sesunul reputaci H1 na bod blízký nule.
Miloslav | 25. 11. 2008 16:33 |
[7] vidíš a tato chyba zase sesunula reputaci DW na bod blízký nule…
Fanda konzultačních „SEO“ firem | 25. 11. 2008 18:33 |
[7] Upřímně – mám k DW naprosto neutrální postoj, nezajímají mne, nesleduji jejich aktivity. Chybu může udělat každý – ať už H1 nebo DW. Ale co vidět je, jak David Špinar v poslední době když je příležitost, tak do DW kopne/rýpne/doplňte dle svého uvážení. A pro mne to reputaci H1 tedy výrazně snižuje. Ale je jen můj názor ;)